
Publiczne chwalenie uczniów podczas lekcji znacznie poprawia ich zachowanie względem nauczyciela oraz skutkuje lepszymi ocenami, średnio o jeden stopnień.

czytaj dalej
Badania na ten temat zostały przeprowadzone na grupie uczniów w wieku od 10. do 14. roku życia.
„Badanie wykazało, że gdy nauczyciele chwalili uczniów przynajmniej tak często, jak ich ganili, zachowanie podczas wykonywania zadań w całej klasie poprawiło się o 60–70%. Bardziej skłonni do wykonywania zadań stali się też uczniowie z grupy wysokiego ryzyka zaburzeń emocjonalnych i behawioralnych” - czytamy w serwisie Focus.
„Badanie wykazało, że gdy nauczyciele chwalili uczniów przynajmniej tak często, jak ich ganili, zachowanie podczas wykonywania zadań w całej klasie poprawiło się o 60–70%. Bardziej skłonni do wykonywania zadań stali się też uczniowie z grupy wysokiego ryzyka zaburzeń emocjonalnych i behawioralnych” - czytamy w serwisie Focus.
Źródło: www.focus.pl

Dodano: 29.08.2021
autor: MarcinZbezu
Zobacz również
Dodano: 08.06.2025
Dodano: 08.06.2025
Dodano: 08.06.2025
Dodano: 08.06.2025
Dodano: 07.06.2025